• وبلاگ : يا علي مدد
  • يادداشت : متعه در احاديث اهل سنت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + عمر 
    سلام عليکم
    لطف کن عنوان سايتتو عوضش کن
    چون شرک نوشتي
    کلمه ي >يا< فقط از آن خداست
    جزاکموا...

    + سحر 
    سلام من 21 سالمه تا حالا هم تجربه متعه را نداشتم دنبال يکي هم مي گردم که انسان پاک و مومني باشد 09356107629
    ممنون
    + هائد بن آدم 
    درود دوست عزيز
    مطالب قابل تاملي بود
    دوست دارم در پيوندهاي وبلاگتان حضور داشته باشم
    اين وبلاگ بنده است
    به آن سر بزنيد
    با سپاس
    http://revivalist.persianblog.ir/
    autac.persianblog.ir
    به ما سري بزنيد
    + مهران 
    آيا بيان کردن احکام خداوند جرم است
    ما مسلمانان براي نماز مسجد ميسازيم امر به معروف و نهي از منکر ميکنيم جوانان را ترغيب به ازدواج ميکنيم جهاد را لازم ميدانيم و احکام خداوند را محکم ميدانيم و براي آنها تبليغ ميکنيم
    ولي به عقد موقت که ميرسد فقط احکام آن را ميگوييم و کاري براي ترويج اين سنت نميکنيم و جالب اينجاست از آن زياد دفاع نمي کنيم (من در اين حکم خداوند دچار شک شده ام)
    سئوال من اين است که آيا در اين حکم خداوند شک وجود دارد و علما نميدانند چگونه آن را حذف کنند يا اينکه چون جامعه آن را نمي پذيرد به دنبال حذف آن هستند و آيا ممکن است براي جهاد و نماز و ازدواج دائم تبليغ کرد و به دستور خداوند نبايد در اين مورد تبليغ کرد يا اينکه بقيه احکام مهمتر بوده و لازم است ولي اين حکم خداوند کم اعتبار بوده و نبايد همه گير شود ؟
    من يک حديث از امامان شنيدم که اصحاب خود را تشويق به اين کار ميکردند ممکن است اين حکم الهي براي آن زمان بوده باشد و در زمان ما بايد مسکوت باشد ( يا اينکه جعلي است)؟
    آيا علما به دنبال اين هستند که با ترويج ندادن اين حکم الهي زمينه هاي گناه در مردم و ناکافي بودن دين و ظهور امام عصر را محيا کنند ؟
    آيا علما در اين حکم الهي با هم اختلاف دارند و به دليل اتحاد مسلمانان از آن دفاع نميکنند و آن را ترويج نميدهند و به جواب سئوالات اکتفا ميکنند ؟
    و آيا اين حکم الهي همان نقطه ضعف اسلام است و علما ترس در ترويج آن و فرو ماندن در عواقب آن را دارند؟
    آيا ممکن است با واضح شدن و ترويج اين سنت الهي دين اسلام نابود شود؟
    آياممکن است کساني بعد از پيغمبر اين قسمت را بطور ريشه اي در اسلام قرار داده باشند؟ ( همان کساني که قرآن را جمع آوري کرده اند)
    من شخصا نه با دين مشکلي دارم و نه با اسلام ولي با توجه به مخفي کاري که در اين حکم مي بينم و اينکه اين فقط در حد يک حکم باقي مانده و کسي در توسعه و ترويج آن کوشا نيست و با توجه به اينکه با سئوال کردن در مورد اين حکم اصحاب فن راه حل عقد دائم را مطرح ميکنند و ميخواهند به طريقي آن را توجيه کنند در مورد اين حکم الهي به شک افتاده ام ( براي اينکه شبه اي ايجاد نشود لازم ميدانم بگويم اينجانب متاهل بوده و هيچ نيازي به عقد موقت ندارم و از زندگي خود نيز کاملا راضي هستم)
    --------------------------------------------------------------
    اما مورد دوم خمس است
    آيا در هنگامي که دولت اسلامي ماليات دريافت ميکند دادن خمس واجب است ؟
    آيا در هنگامي که امام عصر غيبت کبرا دارند و نايبي نيز معرفي نکرده اند خمس دادن واجب است ؟
    آيا اين خمسي که بايد بدهيم متمرکز نيست و هر کسي با رفتن به حوزه و درس خواندن در آن و بعد گرفتن درجه علمي ميتواند اين خمس را دريافت کند يا سادات ،هر کسي که بگويد که سيد هستم ميتواند خمس بگيرد ؟
    حديثي را شنيدم از امام عصر که در درستي آن شک دارم :
    خمس بر شيعه حلال است
    مدتي است که در اين حکم نيز دچار مشکل فهم شده ام و چون ميدانم امام عصر واسطه مستقيمي براي دريافت خمس معرفي نکرده اند به اين حکم الهي نيز مشکوک شده ام