• وبلاگ : يا علي مدد
  • يادداشت : پيامبر و شرب خمر در کتب اهل سنت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 15 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + عمران 
    ان کان رفضا حب آل محمد
    فليشهد الثقلان اني رافضي

    چقدر زيبا گفته اين شافعي که اگر مهر اهل بيت (ع) نباشد چه باک که به من را هم خارج شده از دين بگوييد.
    راستي آقاي عمر که گفتي صيغه کامل در دين اسلام حرام است آيا اين جهاد نکاح آبرويي هم براي ازدواج گذاشته؟! راستي اسم جهاد نکاح را چه مي گذاريد آيا در مقابل اين بدعت وحشتناک و دون حيواني نامي پيدا کرده ايد؟! علماي شيعه و سني در مقابل اين فضاحت ساکت ننشستند و هر کدام به سهم خود آن را تقبيح کردند کاش براي اين بي آبرويي هم اين قدر غيرت به خرج مي داديد اما افسوس که در دام تفرقه دست و پا مي زنيد و همچنان بر لجاج خودتان بر حقانيت مکتب اهل بيت (ع) مي افزاييد. و اين چيزي نيست جز خواسته استکبار و در صدر آن وهابيت دست ساخته بريتانياي صغير!

    + علي 

    من از کليه دوستان عذر ميخواهم برادران اهل نبيذ خوردن بفرمايند:در چه زماني نبيذ جزئ مسکرات ميشود البته گذشت چند ماه که براي نبيذ حالت مسکر بدهد آيا گذشت چند ماه از ساخت اب انگور هم همانند نبيذ حکم دارد واما آيا براي مسکر نشدن نبيذ در روز چه مقدار بخوريم کافي است آيا مقداري هم دارد مثلا چقدر يک قورت يا يک ليتر واگر من مدت يک ماه روزي يک قورت بخورم يا براي يک ماه روزي يک ليتر با اينکه حالت مسکر نداشته باشد آيا به اين مورد که خورنده سکر تا 40روز عبااداتش مقبول نيست خورنده نبيذ چه چيزي نصيبش ميگردد


    + khadem 
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمدوآل محمد‏(صلوات الله عليه وآله‏)‏
    + حميد 

    سلام ما شيعه ها با هيچ کس بحث بيخود نميکنيم چون فايده ندارد باور کنيد اعتقاد اصل سني ها اين نيست اينها اعتقادات صهيونيستي اي است که توسط وهابيت لعين وارد دين شده پس شما اهل تسنن هم اين حرف هارا باور نکنيد...در ضمن حلال پيامبر حلال ابدي و حرام پيامبر حرام ابدي است......پس به دروغ به پيامبر افطرا نزنيد که شراب و...........در آخر اللهم العن قاتليک يا فاطمه الزهرا......اللهم عجل لولييک الفرج.
    + عمران 
    جناب عمر! اولا قبل از مطالعه بنده پيشنهاد مي کنم يک سري کلاسهاي ابتدايي آموزش زبان برويد تا تايپ کردن را ياد بگيريد در مورد ادبيات شما هم ضرب المثلي هست که ميگوييد: (کسي که ناسزا مي گويد عاجز است) پس اگر توان استدلال نداريد فحاشي نفرماييد که امير مومنان(ع) فرموده اند: (ناسزا عقل را ضايع مي کند و از ارزش آدمي مي کاهد) در مورد ترياک هم اين سرزمين شيعيان نيست که ميزبان کشت ترياک است بلکه بلاد اهل سنت است که ترياک کل دنيا را تامين مي کند اگر هم ترديدي داريد بايد عنوان نمايم که مدتهاست تمامي علماي شيعه انواع دخانيات و مواد مخدر را حرام اعلام نموده اند لذا پيشنهاد ديگر من مطالعه و دقت شما در اين باب است. هر چند مي دانم برادران اهل سنت نيز بر همين باورند و اين نص صرح قرآن کريم است که: (با دستان خودتان خود را هلاک نکنيد) آقايي که ..... را ..... مي دانيد!!!! شايد کتب روايت اهل سنت را نخوانده باشي اما من به عنوان يک شيعه آن را نيز خوانده ام پس بسي جاي تاسف دارد که حلال سنت نبوي (عقد موقت) با يک فتواي فلان آقا حرام مي شود باز هم مي گويم و بر آن اصرار دارم که اين دوران زمانه تفرقه و دامن زدن به اختلافات نيست بياييم تا بذر دوستي را در فضاي جامعه مسلمين ايجاد کنيم. بذر دوستي ما همان عشق به رسول گرامي اسلام و تمسک به کتاب آسماني مشترک ماست دوست عزيز اين گونه ناسزا گويي شايسته قامت رعناي جامعه اسلامي نيست. ارادتمند تمامي محبين رسول خدا(ص) و خاندان مطهرش(ع)
    + عمر 
    آخه شيعي متعصب در اسلام صيغه کامل حرام است براي مثال و آخوندهاي کپافت و متعصب و بي سواد شما آن را حلال نموده اند حکم آن مپل زنا است پس حرامزاده زياد داريد و يقينا بيشتر حرام زاده ها آن هاي هستند که اطلاعات اشتباه و غلط در مورد دين ميدهن در دين شما که ترياک آزاد است مطالعه کن
    + عمران 
    در عصر ارتباطات و گذر به دنياي يکپارچه ناسزاگويي و استفاده از الفاظ رکيک نشانه تحجر است حال که شرع مقدس نيز به عدم هتاکي اصرار دارد القصه دانستن زبان عربي (قرآني) افتخار هر مسلمان است پس خرده گرفتن به دانستن يا ندانستن زبان قرآن آن هم در اين دوران بسيار عجيب و دور از ذهن است و با اين حرفها نه کسي شيعه ميشود و نه سني. چرا بايد براي اثبات يک فکر نادرست متمسک به شخصيتي بزرگ چون نبي مکرم شد دوست عزيزي که گفته شيعه برخي از کتب اهل سنت را قبول دارند، نه اينطور که شما فرموده ايد هم نيست بلکه برخي از مطالب آن ، آن هم به مقدار روايت مورد نظر است نه يک سند معتبر همانطور که شما تمامي کتاب الغدير را قبول داريد و اگر هم به دنبال کلاه شرعي شرابخواري عده قليلي از صحابه ميگرديد شما را به خدا متوسل به بستن اين برچسب ها بر قامت سرور کائنات نشويد. آخر رسول خدا و وصي او را چه به شرابخواري!!! کدام عقل سليم خلاف نص صريح قرآن کريم در حرام بودن شرب مسکرات را مي پذيرد و آخر اينکه در دنيايي چنين برآشفته و به جاي بر سر هم پريدن و در روزگاري که جهان اسلام در مقابل حمله تمام قد کفر ماسوني قرار گرفته چه خوب است که کمتر به اين مجادلات پرداخته شود که خداوند تفرقه و دو دستگي را دو ست ندارد به ريسمان قرآن و اهل بيت (ع) که از مشترکات همه ما (به غير از وهابيون کور) است چنگ بزنيم تا نصرت الهي ياورمان باشد ياعلي
    + فيروز ابولولو 
    اخراين کفار سني اعتقاد دارند پيامبر ايستاده بول ميکرد.کفار شما که ميگوييد پيامبر را قبول داريد چرا نگذاشتيد در اخرين لحظه وصيت کند ؟چرا حرفش را قبول نداريد؟چرا دخترش را کشتيد؟مگر نگفته بود فمن اذاها فقد اذاني؟ميخواستيد پيغمبر خدا را ترور کنيد؟لعنت الله علي قوم الظالمين.لعنت الله علي اول ظالم
    + محب ابوالحسن علي 

    عن أبي عبدالله الصّادق «عليه السلام» ، قال :(حُبُّ أولياءِ الله والوِلايَةُ لهَمُ واجبَةٌ والبَراءَةُ من أعدائهم واجِبَةٌ و من الّذين ظَلَمُوا آل محمّدٍ عليهم السّلام و هَتَکوا حِجَابَه و أخَذُوا من فاطمةَ عليها السّلام فدك ، و مَنَعُوها ميراثَها و غَصَبُوها و زوجَها حُقُوقَهُما ، و همَّوا بإحراق بيتِها و أَسَّسوا الظلمَ و غَيَّرُوا سُنَّة رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم والبَراءةُ من الناکثينَ والقاسطينَ والمارقينَ واجبةٌ ، والبراءةُ من الأنصابِ والأزلامِ و أئمّة الضّلال و قادة الجَور کلّهم أوّلهم و آخرهم واجبة ، والبَراءةُ من أشقَي الأوّلين والآخرين شقيق عاقر ناقة ثمود قاتل أميرالمؤمنين عليه السلام واجبة ، والبراءة من جميع قتلة أهل البيت عليهم السّلام واجبة).

    امام صادق «عليه السلام» مي فرمايد:دوست داشتن دوستان خدا و قبول کردن ولايتشان واجب است. و تبرّي از دشمنانشان واجب است. و تبرّي از کساني که به آل پيغمبرظلم کردند و حرمت پيغمبر را شکستند وفدک فاطمه زهرا عليها سلام را غصب کردند و او را از ارث خود منع کردند و حق او وشوهرش را غصب نمودند وبه سوزاندن خانه اش همت گماردند و ظلم را پايه ريزي نمودند وسنت پيامبر را تغيير دادند واجب است. وتبرّي از ناکثين و قاسطين و مارقين واجب است. و تبرّي از انصاب وازلام و پيشوايان گمراهي و رهبران ظلم وستم تمامشان از اولين آنها تا آخرينشان واجب است. و تبرّي از پست ترين از اولين و آخرين، قاتل ناقه ثمود، قاتل امير المؤمنين واجب است. و تبرّي از تمام قاتلين اهل بيت واجب است. **خصال الشيخ الصّدوق : 2/607 ، بحارالأنوار : 27/52 ح3**

    + صادق 

    در تفسير عياشى( از تفاسير شيعه) از ابى الصباح از امام صادق (عليه السلام) نقل شده كه فرمود: من از آن جناب از" نبيذ" و" خمر" پرسيدم كه آيا هر دو به يك منزلت و هر دو حرامند؟ فرمود: نه، نبيذ به منزله خمر نيست، زيرا خداى تعالى خمر را حرام كرده چه كم باشد و چه زياد، كما اينكه ميته و خون و گوشت خوك كم و زيادش را حرام نموده، و رسول اللَّه (صلي الله عليه وسلم) از هر مشروبى مسكرش را تحريم كرده، و البته هر چه را كه رسول اللَّه صلي الله عليه و سلم تحريم كند خدا تحريم كرده است.(10)

    پس همانطور که خوانديم خمر کم و زيادش حرام است ولي نبيذ تا به مستي نرسد مشکلي ندارد.
    نتيجه: صحت اين روايت در هاله اي از ابهام است و در صورت صحت نيز بايد گفت، ثابت نيست که حضرت عمر رضي الله عنه از آن نبيذ براي نوشيدن استفاده کرده آن هم در صورتي که محمد صلي الله عليه و سلم آن را حرام ندانسته بلکه از آن نوشيده است. پس از اين روايت فقط و فقط کينه توزي اهل رفض مشهود است و لا غير.
    البته اگر بگوييد: اين روايت در کتاب خود شماست و به ما چه؟ ما ميگوييم: در کتب ما روايتي موجود است که ميگويد: حضرت علي رضي الله عنه در هنگام نماز خواندن مست بوده و قبل از آن شراب نوشيده آيا شما آن را قبول ميکنيد؟

    + صادق 

    و بدان اي ملاي شيعه ! که شراب و شربت با هم فرق دارند و آنچه ‍پيامبر نوشيد، شربت بود، اما در عربي، هم به شربت و هم به شراب،نبيذ، ميگويند ، آخر در کدام مدرسه درس خوانده اي که اين نکنه را هم نميداني؟

    در حديثي صحيح داريم که پيامبر هم نبيذ مينوشيد ببين:
    عن ابن عباس قال كان رسول الله صلى الله عليه وسلم ينبذ له نبيذ الزبيب من الليل فيجعله في سقاء فيشربه يومه ذلك والغد وبعد الغد فإذا كان من آخر الثالثة سقاه أو شربه فإن أصبح منه شيء أهراقه . ( سنن النسائي ) تحقيق الألباني :صحيح
    از ابن عباس نقل شده كه بعضي از شب ها براي رسول الله نبيذ ( شربت ) كشمش درست ميكردند و در کوزه ميگذاشتند، ايشان همان شبانه روز ميل ميکردند و فردايش و پس فراديش نيز از آن ميخوردند اما در صبحگاه روز چهارم اگر از آن شربت چيزي باقي ميماند، بدور ميريختند.
    پس ديدي اي عالم شيعه! اي بيسواد! که هر نبيذي شراب نيست و رسول الله صلي الله عليه وسلم براي ما بيان فرموده اند که کدام نبيذ حرام است. عن أبي موسى الأشعري رضي الله عنه: أن النبي صلى الله عليه و سلم بعثه إلى اليمن فسأله عن أشربة تصنع بها فقال ( وما هي ) . قال البتع والمزر فقال ( كل مسكر حرام ) صحيح بخاري
    حضرت ابوموسي اشعري ميگويد رسول الله مرا به يمن ميفرستاد و پرسيد نوشيدني آنها چيست ؟ عرض کردم بتع ( آب عسل ) و مرز( آبجو)فرمودند : هر چيزي که مست کننده باشد حرام است
    پس اي عالم شيعي!
    آيا دانستي فرق را ؟

    و اما نبيذ: از روايات صحيح ثابت است که خوردن نبيذ نه تنها حرام و مکروه نيست بلکه شربتي است که خود پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم از آن نوشيده اند و همينطور ديگر صحابه از جمله ابن عباس(رضي الله عنه) از آن مينوشيده و ابن مسعود که آن را حلال دانسته است.
    اما در مورد طريقه حلت آن اختلافاتي وجود دارد و قول اجماع آن است که خوردن نبيذ حرام نيست ولي اگر اين خوردن به حدي باشد که باعث مستي گردد، آن وقت حد بر آن شخص جاري ميشود، همانطور که استفاده ترياک به اندازه نيازدارويي(3) چون ضرري ندارد، اشکالي ندارد ولي اگر استفاده از آن به اندازه اي باشد که موجب زيانهايي بر بدن گردد حرام و گناه است.ولي در مورد خمر اينگونه نيست و ذره اي از آن حرام و مستوجب حد است ، حتي اگر ذره اي از آن را با چيزي خلط کنند نيز حرام است. اين ادعاي ما شبيه سخن عالم شيعي ، " شيخ محمد حسن نجفي " است که در جواهر الکلام(4) ميگويد:
    (به اختصار)در خمر کم و زيادش فرق نمي‌کند اگر يک جرعه از خمر هم بنوشد حد مي‌خورد اما در نبيذ اين جور نيست بايد سکرآور باشد به قدري بخورد که مست بشود تا حد واجب شود و ما ديروز عبارت مرحوم صدوق را كه قائل به تفصيل بود مطرح كرديم.
    و روايتي نيز به اين شکل نزد اهل تشيع موجو است:
    صحيحه‌ي ابي الصباح کناني (5) عن ابي عبدالله (عليه السلام) » از امام سوال کردم چه نظر مي دهيد، اگر شارب نبيذ را دستگيرش کردند اما با خوردن نبيذ مست نشده بود. حكم چيست؟ (أيجلد قال لا) امام فرمود نه حد نمي خورد.
    و دکتر سيد سابق در کتاب فقه السنة خود به نقل از بداية المجتهد ابن رشد اينگونه مينويسد:
    و اتفاق كرده‌اند بر اينكه " نبيذ"خوردن مادامي‌ كه شدت طرب و مستي “‌خمر” در آن پديد نيايد حلال است چه پيامبرصلي الله عليه و سلم فرموده است‌:" فانتبذوا، وكل مسكر حرام [از نبيذاستفاده‌كنيد ولي هر چيزي‌كه مست ‌كننده باشد حرام است‌]‌".
    و ثابت شده است‌كه پيامبر صلي الله عليه و سلم "نبيذ"مي‌ساخت وآب ميوه مي‌گرفت و در روزهاي دوم و سوم آن را مي‌ريخت‌. و درباره دو مسئله با هم اختلاف كرده‌اند، يكي در‌باره ظروفي‌كه درآنها " نبيذ "ساخته مي‌شود و بعمل مي‌آيد. و دوم درباره ساختن " نبيذ "از دو چيز مانند دو نوع خرماي “‌بسر” و “‌رطب‌” و “‌خرما” و “‌موي(6)

    (5 - وسائل الشيعه الحر العاملي ، ج28، ص224، باب 4 از ابواب حد مسکر، ح4 ،چاپخانه :مهر، قم
    6 - بسر: غوره خرما ؛ رطب: خرماي تازه ؛ تمر: خرما ؛ مويز: انگور خشك شده)

    شيخ طوسي در مورد نبيذ ميگويد:
    « ولا بأس بشرب النبيذ غير المسكر، وهو أن ينقع التمر أو الزبيب ثم يشربه وهو حلو قبل أن يتغير»(7)
    و اما رواياتي که حلال بودن نبيذ را ميرساند:

    احمد از بكر بن عبداللَّه روايت نموده، كه اعرابي به ابن عباس (رضى اللَّه عنهما) گفت: چرا آل معاويه شربت آب و عسل مى دهند، و آل فلان شير مى دهند، و شما شربت نبيذ مى دهيد؟ آيا اين بر اثر بخل تان است، يا نيازمندى داريد؟ ابن عباس پاسخ داد: نه ما بخيل هستيم و نه هم نيازمندى داريم، ولى پيامبر خدا ص روزى كه اسامه بن زيد نيز در عقبش سوار بود، آمد و نوشيدنى خواست و ما از اين - يعنى شربت نبيذ - به او داديم، و او از آن نوشيد و گفت: «خوب كرديد، اينطور بسازيد!»(8)

    از جعفربن تمام روايت است، كه گفت: مردى نزد ابن عباس (رضى اللَّه عنهما) آمد و گفت: درباره اين آب كشمش كه براى مردم مى دهيد چه فكر مى كنى؟ آيا اين سنتى است، كه از آن پيروى مى كنيد، يا اينكه اين را از شير و عسل بر خود آسانتر(ارزانتر) مى بينيد؟ ابن عباس گفت: پيامبر خدا ص نزد عباس در حالى آمد كه وى به مردم نوشيدنى مى داد، و گفت: «به من نوشيدنى بده، آن گاه عباس كاسه هاى بزرگى از نبيذ را خواست، و كاسه اى از آن ها را براى رسول خدا ص داد و او نوشيد، و گفت: «خوب كرديد، اينطور بسازيد!» ابن عباس مى گويد: بنابراين خوشم نمى آيد كه اين شربت نبيذ برايم به شربت عسل و شير تبديل شود، البته به خاطر قول رسول خدا صلي الله عليه و سلم، : «خوب كرديد اينطور بسازيد

    + عبد المجيد 

    علي علوي عزيز برادر گرامي

    سلام بر تو من به شما پيشنهاد مي كنم فقه جعفري را خوب بخوانيد چون يكي از منابع فقهي شيعه جعفري (نه صفوي ) حديث است صحيح بخاري وصحيح مسلم از كتب ارزشمندي هستند كه مورد قبول فرقين شعيه امامي واهل سنت هستند و علماي اسلام براين دو كتاب اجماع دارند در اين متوني كه شما ذكر كرده اي دومسئله ديده ميشود

    اولا خيساندن خرما وبعد نوشيدن آب خيس خورده خرما بدون آنكه مدت زيادي مانده باشد وعمل تخمير كه معمولا بعد از 40 روز انجام مي شود حرام نيست چون دگرگوني در آن حاصل نشده وسكر آور نيست

    ثانيا اگر شما عربي خوانده باشيد مي داني كه الذي از موصولات است ومعني آن (آنكه يا آنچه) است وبعد الذي لم جذم ولا نفي آمده است كاش شما معني اين دو را مي نوشتيد ودر آن دقت مي كرديد كه به معني منتهي نشدن به سكر (ازحال عادي خارج شدن )وبه معني دگرگون نشدن (يشتد ) پس چيزي كه منتهي به سكر شود حرام است حتي اگر آب باشد وبدانيد اهل سنت ترياك وحشيش را نيز بخاطر اينكه انسان را از حال عادي به سكر ميبرد حرام مي دانند واهل سنت براي سيگار كشيدن كراهت شديد قائل اند

    ثالثا اختلاف بين شيعه واهل سنت آنست كه اهل سنت مسكرات را حرام نمي دانند به شرط اينكه انسان به سكر نرود يعني اگر شما ماده اي را نوشيديد وآن مسكر بود اما شمارا به سكر دچار نكرد (به علت كم بودن ) حرام نيست

    اما شيعه نوشيدن حتي قطره اي از مسكرات را حرام مي دانند

    فرق بين شيعه واهل سنت اينجاست والله اعلم بصواب

    در پناه حق باشي

    + سامان 
    با اين حرفياي چرند ميخوايد چي ثابت کنيد راست گفتن که بهترين دفاع حمله است وشما داريد از ترس افشاي بدبختيهاتون حمله ميکنيد به ديگران .شراب اونم پيامبر محاله .ديوونه نبيز تمر خوردن بدون جوشاندن رو حتي شيعه هم قبول دارن اما تعصب باعث شده اينا رو بنويسيد

    + عليييييييييييييي 
    جواب تو ما كه اي اسامي كتابها كه تو نوشتي را نداريم ودومن اكثريت مشروب خوران اهل تشيع هسند چون كه آخوند كثافت دانشمند خودش دارد اعتراف ميكند كه بيشطتر شراب خوران اهل تشيع هستند ودومن امامتون پيامبر را ميگويد پيامبر دين را كامل نمي كند بلكه امام زمان دين را كامل مي كند شما كجا را مي خواهيد درس ت كنيد اول برو تحقيق كن بعد بيا اهل سنت را زير سوال ببر
    + حبيب 
    براي اين كوته نظري و اين كوته انديشيت واقعا متاسفم